neděle 31. března 2013

LINECKÁ VAJÍČKA PRO VELKÉ MLSOUNY...

... linecké pečivo milují snad všichni mužští, co znám. 
Tak jsem zkusila vajíčka s domácí marmeládou. 
No vajíčka, oválky.
 Nestihla jsem si pořídit vykrajovátko, tak jsem vzala co bylo nejpodobnější - vykrajovačka na koblihy. :o) 
Do jednoho kolečka jsem vykrojila velikonoční zvířátka.



Poslepovala jsem domácí meruňkovou marmeládou s trochou rumu. 
Z marcipánu jsem vykrojila kytičky, přizdobila cukrovou perličkou. Zabaleno do celofánu, převázáno mašličkou a připraveno k darování.


Dovolím si přidat recepty na linecké i na marmeládu. 
Linecké je od mé maminky a zatím nemělo konkurenci. 
Je pravda, že pečeme z másla. 
I na výběru másla a mouky záleží. 
Je to věda to dnešní pečení .o)

LINECKÉ

450g hladké mouky, 120 g cukru moučka, 300g másla, 3 žloutky, vanilkový cukr, citrónová kůra.
Zpracujeme a necháme přes noc odležet.

MERUŇKOVÁ MARMELÁDA

750 g meruněk, 1000 g cukru krupice

Vypeckované, rozpůlené meruňky narovnáme po vrstvách do hrnce a prosypeme cukrem. 
Poslední vrstvou je cukr.
 Necháme do druhého dne odležet v chladu.
 Ovoce pustí šťávu. 
Druhý den pomalu přivedeme k varu a poté vaříme 15 - 20 min. 
Horkou marmeládu plníme do sklenic vypláchnutých rumem.
 Jednoduchá, ale výborná.

Dělám ještě jednu s chilli papričkami a zeleným pepřem.
 Je vynikající.
Mám ráda hezké skleničky. 
Vrátila jsem se ke gumičkám a svorkám.
 Nakupuji je na ezavarovani.cz.

Hezkou velikonoční neděli.
SARRA


1 komentář: