pondělí 29. července 2013

  LIBERECKÉ LETNÍ ŠMUDLÁNÍ III. 

 ...s Miluškou...


Miluščino srdíčko plesá pro papírkování ve vintage stylu. 
A že se v něm našla, mi dáte za pravdu, jen co nahlédnete do jejího obchůdku na FLÉRU . 
Duše milovníků starobylého stylu  je ve svém živlu.
Míla nás zasvětila do umění barvení papírů přírodními materiály a jak na enkaustiku.
Obojího jsem zúčastnila jen chvilkovým nakukováním - to víte ralye na dětském odrážedle se Šimonkem.
Budeme tedy nakukovat společně.

Miluška při odborném výkladu. :o)


Barvení čajem znám u velikonočních kraslic, ale barvení papíru byla pro mne novinka.
  Zrníčka čaje vytvoří na papíře krásnou malbu. 
Zbarví papír místy do modra, místy do červenohněda.  
Jak vidíte, je to technika finančně nenáročná - plechy, horká voda a samozřejmě zásoba čajů a řepy. 
Papír pak jednoduše v nálevu koupeme, zasypáváme zrníčky čaje a matláme a matláme.
A sušíme pozvolna na vzduchu.



Červená řepa obarvila krajky do starorůžova. 
Jája /Jajamal/ v akci. Je neskutečná. 
Stihla všechno a vše jí šlo od ruky.


Suché papíry potisknete třeba textovými razítky nebo za studena embosujete. 
Výsledek je úžasný.
 Dýchne na Vás doba dam v rukavičkách a dlouhých sukních, kavalírů v kloboucích, poťukávajících hůlkou po dlážděné ulici.

Aby mi to nebylo líto, dostala jsem od Milušky vzorky na památku. Použiji je do staré rodinné kroniky.
Jeden hezčí než druhý.



Enkaustika - malířská technika z dob antického Řecka, kdy se používala třená barviva s voskem. 
Následně se pak horkem vpalovala do papíru. 
Moderní doba je moderní doba a nám dnes báječně poslouží voskovky a žehlička. 
Staří Řekové by se divili.



Haňule /Hanče Go/, co teď káva nebo žehlička?


  Umělec a jeho, /její/ dílo. :o)


  A tady všechna dílka pohromadě.


Enkaustika pro mne asi nebude to pravé, ale barvení čajem a řepou, zkusit musím!!!
Děkuji za zastavení  a sdílení mých radostí.
SARRA

PS: Abych nezapomněla, vykvetla mi další růže.



Žádné komentáře:

Okomentovat