čtvrtek 25. července 2013

PRO MARUŠKU Z DOMÁCÍHO ŠTĚSTÍ

Samozřejmě i pro Vás, ale pro Marušku trochu víc.
 Sdílím Maruščino nadšení pro okrasnou zahrádku a zejména pro růže.
 Její květinky jsem zatím viděla jen na fotkách, ale i tak je to nádhera. 
Naše zahrada je teprve na počátku, i když je letitá. 
Za časů dědy byla plná kůlen a kůlniček, strojů a nástrojů, prken a prkýnek...záhonů. 
Jedno léto jsme bourali, navozili několik tater hlíny a pěkně růčo s krumpáčem, lopatou, kolečkem a prohazovačkou rozvozili po zahradě. Musím říct, že to pro mne byla prima posilovna po porodu. 
Manžel dlouho do večera pracoval, takže jsme to vzali do ruky s babičkou. 
Ona si na haldách hlíny hrála se Šimonkem a já nádeničila .o))).
 Škoda, že jsme to nefotili.
 Ale pro nás neuvěřitelné se podařilo.
Jak říkám, jsme stále na počátku. 
Loni jsem si splnila sen a záhon podél garáže osázela růžemi. Tři z nich jsou pnoucí. 
Manžel vyrobil mříže ať se ta voňavá krása má kam vinout.

 Tak tahle krasavice se jmenuje Shogun.
Okvětní lístky jsou u vnějšího kraje sytě růžové a směrem do kalichu se barví do běla. 
Téměř nevoní, ale krásou květů to dožene. 
Vyroste do výše až 4 m. Asi budeme muset přidat nástavec na střechu. 


Tato něžná rudá kráska je mnou vypěstovaná z darovaných růží.
 Takže jméno neznám. ¨
Nádherně voní a určitě se mezi slečnami von se neztratí. 


A opět jedna šlechtična. 
Začíná teprve nakvétat. 
Nepodařilo se mi zachytit tu nádhernou tmavě rudou barvu. 
Květ je chundelatý, roztřepaný a kouzelně voní.
 Naroste do výšky 1,5 m, tedy drobeček mezi pnoucími sestrami.




Jak budou růžičky nakvétat, postupně budu fotky přidávat.
 Růže jsou růže. 
A abych nezapomněla, tohle je babiččina chlouba. 
Vyrostla z jednoho malého šlahounku. 
Jsou jí 3 roky. 
Do letoška nekvetla, ale loňský podzim jsem jí celou obalila chvojím, přece jen je u nás mrazivěji a hodně sněhu. 
A ona se odměnila spoustou výhonků a záplavou růžovobílých plných květů.



Ještě pár záběrů z trvalkového záhonu a pergoly.
Bylinkové květináče. 
Pěstuji v nich bazalku, šalvěj, smil, rozmarýnu, mátu. 
Za nimi jsou vidět astilbe /čechravy/
Nakvétají postupně. 
Nejčasnější je bílá, pak růžová a nakonec červená. 
Hortenzii se u nás moc nedaří. Alespoň krásně zaplní prostor. 
Snad jednou i ona nasadí poupata.


Opět jeden můj splněný sen - modrá vistárie. 
Jsou jí teprve dva roky. 
Snaží se a roste. 
Na květy budu muset ještě počkat, ale pak to bude krása.


Tady vévodí catalpa. 
Pod ní zatím nenápadná ruj "Royal Purple", hned vedle květy dlužichy a keřík bobkovišeň "Prunus laurocerasus Anbri Etna".
 I ona si dává s květy na čas. 
Záhon jsme začali osazovat před necelými třemi lety a už dělá spoustu radosti.


Maru, moc se těším na další záběry Tvé voňavé krásy. 
Krásné květinové ráno všem.
SARRA

6 komentářů:

  1. Teda Šárko, nádhera, jak růže, tak i celá zahrádka, tiše závidím, Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji. Jsou i místa nevábná, ale pracuje se na tom :o)

      Vymazat
  2. Ano, přidávám se k pochvalám a tiché závisti. Můj nesplnitelný sen je domeček a spousta kytek. Vím, je to taky spousta práce, nejen to hezké na pohled. Přesto...no je to krása. I ta Maruščina :-)Mně se nedařilo ani kytkám na balkóně, tak si dělám alespoň džungli v bytě, ale nadšení nesklízím ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, splnila sis krásný sen - stále se vracíš do milované Francie. A kdo ví, třeba jednou domeček v Provence. Jezdila bych si k Tobě pro levanduli!!! Doma umím pěstovat jen sukulenty, jinak jsem mi téměř vše zahyne. Gratuluji k domácí džungli. :o)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Ajko, Tvá je plná úrody. Tu by uvítal můj manžel. I když je pravda, že poctivě zalívá i tu okrasnou!!!

      Vymazat