pondělí 20. října 2014

BLOG HOP TROCHU JINAK



...o Blog hopu bylo napsáno už hodně.
 Takže : Blog o Vás, o Vaší lásce k papíru, ke srapbooku, k papírovému tvoření....
Putuje z od jedné tvůrkyně k další.
Děkuji Zuzce Nejmart za nominaci a doufám, že pro Vás následující řádky nebudou ztrátou čas.
I když teď mé fotky čekají na scrapbookovou parádu až přijde správný čas.

1/ Na čem právě pracuji
Vždy mám rozpracováno několik projektů.
Minulý týden jsem odeslala svatební romantickou kolekci.
Jen malá ukázka, protože chystám samostatný blog.



Právě kompletuji "Diář - zakázkovou knihu" pro oděvní výtvarnici.

Začíná listopadem 2014, takže opravdu kvapík.






Na poslední doladění čeká můj vlastně navržený adventní kalendář.
Jen výřez fotky než bude hotovo. :o)



Na obsah čekají dětské deníky.
Opravdu jen "kostra" desek a ještě k tomu rub. :o)


A na kompletaci baby přání.
V PC je nedočkavý návrh na vánoční přání, jen vytisknout a dohotovit.
Na papíře je připraven návrh na zákaznický obal na svatební DVD a foto.
A dnes připravím návod vánoční krabičky pro společnost Aladine .
Minimálně pracovní verzi. .)

Kostlivce ve skříni jmenovat nebudu. Potřebovala bych další a další stránky.


2/ Jak dlouho mi trvá vytvořit projekt
Tady budu velmi stručná. :o)
Samy víte, že je to výrobek od výrobku. Záleží na náročnosti a množství a také na paní múze.

3/ Jak vypadá můj kreativní proces
Kreativní proces bych rozdělila na dva tábory: zákaznický a soukromý.

a/Zákaznický

Zde je to jasně dáno, mantinely jsou převážně vyhrazeny i když se během výroby dolaďují.
Zákazník zadá požadavek, představu, přání.
Musím říct, že tady mám většinou velmi rychle jasnou představu o vzhledu budoucího "díla".
Použiji první nápad, který mi bleskne hlavou a intuice potvrdila, že je to to pravé.
Návrhy zpracuji graficky v PC a konzultuji se zadavatelem.
Někdy se podaří hned pochopit myšlenky zákazníka, jindy společně ladíme až jsou spokojeny obě strany. :o)
Toto je 60% - 70% práce, nejdůležitější část procesu.
Výroba je již pak většinou rutina na běžícím páse.
Přesnost, čistota...
Týká se to zejména svatebních kolekcí.


Ukázky pracovních verzí. 









 Osobní gratulace jsou záležitostí hry. Tedy pro mne.
Jde převážně o koláže na míru obdarovaného.
"Posbírám"  v PC, na netu a v pracovně vše, co se týká tématu a přikládám, skládám, posouvám, přerovnávám až mám v ruce přesně to, co očekávám.

Ukázka pracovního návrhu.


 A realita.

Můj pracovní bordelismus. .o))

V každém případě mám ráda rozlet a volnost.

b/by Šárka
V hlavě se mi stále naskladňuje spousta nápadů.
A jak jich je tam čím dál víc, vzájemně se utlačují a všechny by chtěly na svět.
Prvotní myšlenka vítězného vypadá velmi často jinak než to, 
co se objeví na konci procesu na pracovním stole.
Ale to určitě znáte. .o)

4/ Jak a čím se inspiruji
Neočekávejte žádnou originalitu. 
Neinspiruji se barvami přírody, ačkoli jsem v lese, v kopcích, u řeky jak jen čas dovolí....hladím stromy, povídám si s květinami a běžně promlouvám na zvířata...
Mimochodem letošní podzim hýří neskutečnou paletou barev 
a ty rozzáří nastávající chmurné a trochu nostalgické dny.
Ohromně mne to nabíjí.

a/ PL
Zde rejduji zásaně v českých vodách. 
Mám dva velké vzory:
Didi"matka českého PL" :o))))
Její stránky mne motivovaly v počátcích mého PL snažení a na jejich základě jsem se propracovala ke své vlastní PL linii. 
A Zuzka Nejmart.
Ráda sáhnu po jejich PL vychytávkách a pak si je "poSářím".
Ostatně celková Zuzčina tvorba je mi blízká.

b/ Stránky 12" x 12"
U "třicítek" nechávám většinou pracovat pocity - jakou náladou na mne fotka dýchne.
Pak jsou to potištěné čtvrtky, papírové výřezy, samolepky a spousta ozdůbek.
Mám v PC uloženo pár sketchů, ale zatím jsem použila pouze dva.
Až přijdou do ruky ty správné fotky, přibudou další.

c/ Krabičky

Krabičky jsou jasné. Naprostou jedničkou je pro mne Lauren Mauder.
Zastavte se na jejím blogu  a pochopíte, že není třeba více dodávat.
Z rodinných důvodů již přes rok nevkládá nové příspěvky, 
přesto si milovnice 3D projektů přijdou na své.

d/ Svatební tiskoviny

Barevná schémata pro nadcházející sezony čerpám na stránkách společnosti Pantone /společnost udávající barvy pro tiskaře, módní a bytové designery/.
Témata čerpám ze zahraničních svatebních webů.
 Přece jen jsou ve svatebním papírnictví o kus dále a zkušenější.
Doufám, že jim zdárně budeme brzo šlapat na paty. :o)

I v letošním roce převažuje venkovský styl, romantika v krajkách a retro.


5/ Jaký je můj osobitý styl
Tady bych použila můj vlastní Terminus Technikus: styl ala Sára - styl PRAVÍTKOVÝ.
Čisté hladké linie.
 Co není vyřezáno na Big Shotu, na Silhouette Cameo nebo za pomocí kovového pravítka, 
to pro mne neexistuje. :o)
Asi je to nějaká genetická porucha!!!
 Mé oko estétky a tím i celá má kreativní duše nesnese nepřesnosti, nerovné okraje, cancourky papírů natož abych použila ničič papíru!!! 
/Už tak trpím, když mám střihnout do jakéhokoli krásného papíru./
Mé nejbližší scrapové duše vědí o čem mluvím a jistě se potutelně usmívají, viď Markét :o))

A můj osobní Blog hop je u konce.
Mrzí mne, že nemohu žezlo předat dál, ale mé známé a oblíbené scrapduše už byly osloveny.
A sahat do nezmáma by nebylo fér.
Třeba někdy příště.
Krásný den a nashledanou.

SARRA

3 komentáře:

  1. Šári krásně napsáno :-))
    Nic si nám nezatajila, jsi to celá ty ! :-)
    A já jsem moc ráda, že i na tebe došlo !!!

    OdpovědětVymazat
  2. Šárko, krásný článek ve stylu tobě vlastním. U PL mám tak málo stránek, že bych vůbec nečekala, že bych mohla být pro někoho inspirací, natož pro tebe. Děkuji ti osobně i za krásné čtení.

    OdpovědětVymazat
  3. Šárka, ďakujem za poodhalenie Tvojej práce a štýlu. Bolo to krásne čítanie :-).

    OdpovědětVymazat